روش تکراری وردشی برای حل معادلات تابعی و مقایسه ی نتایج با بعضی روش های متداول

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، روش تکراری وردشی برای حل دستگاه های معادلات دیفرانسیل معمولی به کار برده شد و نتایج به دست آمده از این روش با نتایج حاصل از روش کلاسیک مرتبه ی چهارم رانگه – کوتا مقایسه شدند. در این مقایسه دیده شد که روش تکراری وردشی نسبت به روش رانگه – کوتا، دارای حجم محاسبات کمتری است و از نظر نتیجه به یکدیگر نزدیک هستند. اما در مورد مثال ارائه شده که روش تکراری وردشی برای آن واگرا بود، مشاهده کردیم که روش رانگه – کوتا هم چنان همگرایی را حفظ می کند. این نقص در مورد مثال مطرح شده، با استفاده از تقریب پید بر طرف شد. هم چنین با استفاده از روش دوخطی هیروتا، جواب های 1-، 2-، و 3- سولیتون معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی غیر خطی را به دست آوردیم و از این جواب های دقیق به عنوان شرط اولیه برای روش تکراری وردشی استفاده کرده و تنها با چند تکرار تقریب های خوبی برای جواب دقیق این معادلات به دست آمد. در انتها، مسأله ی همگرایی روش تکراری وردشی به دو طریق مورد بحث قرار گرفت. ابتدا، با ارائه ی روندی جدید برای به دست آوردن جملات سری جواب، شرط کافی برای همگرایی روش بیان شد. سپس با استفاده از قضیه ی نقطه ی ثابت باناخ، شرط کافی برای همگرایی روش بیان شد و با استفاده از این شرط قادر شدیم جواب های دقیق مسائل ارائه شده را به دست آوریم. بنابراین انتظار می رود بتوان از روش تکراری وردشی به عنوان ابزاری برای حل معادلات تابعی خطی و غیر خطی مختلف استفاده کرد. تعیین مرتبه ی همگرایی روش تکراری وردشی و استفاده از این روش برای حل معادلات منفرد می تواند موضوعی برای تحقیق باشد. همچنین می توان از روش دوخطی هیروتا برای حل دستگاه های معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی استفاده کرد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

روش آنالیز هوموتوپی برای حل معادلات تابعی و مقایسه ی نتایج با بعضی روش های متداول

یکی از روش های قوی برای حل مسائل غیر خطی معادلات دیفرانسیل جزئی و معادلات دیفرانسیل معمولی که در مدل سازی مسائل فیزیکی و مهندسی به کار برده می شود روش های آشفتگی است. در این پایان نامه روش آنالیز هوموتوپی برای حل معادلات تابعی به کار رفته است و نشان داده شده است که روش های آشفتگی هوموتوپی و تجزیه آدومین حالت خاصی از روش آنالیز هوموتوپی هستند. برای نشان دادن قابلیت ها و توانایی های این روش مثال ...

روش تبدیل دیفرانسیل برای حل معادلات تابعی و مقایسه نتایج با بعضی روش های متداول

در این پایان نامه روش تبدیل دیفرانسیل برای حل معادلات دیفرانسیل معمولی و سیستم معادلات دیفرانسل معمولی مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج بدست آمده با روش های دیگر مقایسه می شود.این مقایسه برتری روش تبدیل دیفرانسیل نسبت به روش های دیگر را نشان می دهد.مثال های متنوعی برای نشان دادن قابلیت های روش تبدیل دیفرانسیل آمده است.برای انجتم محاسبات از نرم افزار میپل 13 استفاده شده است.

15 صفحه اول

بررسی روش های تکراری وردشی اصلاح شده برای حل معادلات دیفرانسیل و معادلات انتگرال

در این پایان نامه، چند اصلاح از روش تکرار وردشی برای دسته های مختلف از معادلات تابعی بیان شده و این روش ها به صورت عددی با روش تکرار وردشی مقایسه شده اند. در پایان کارایی روش های اصلاح شده تکرار وردشی برای حل معادلات دیفرانسیل معمولی، معادلات دیفرانسیل جزئی و معادلات انتگرال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023